5.12.16

טליטיפ - טיפים לטיגון ואפייה במקום טיגון

חנוכה בפתח לקראת החג ובהלכו אנחנו מוצאים עצמנו מטגנים ומטגנים - לזכר פח השמן. סופגניות, כדורי ארצ`ני, לטקעס ולביבות לילדים. קיבצתי מספר המלצות לטיגון לקבלת תוצאה טעימה במיוחד, בריא יותר ולקבל תוצאה טעימה במיוחד, 
אציין שאיני דיאטנית וכל הצעותיי הם מקראה ולימוד עצמי. ואשמח אם תוספו טיפים נוספים מניסיונכם.
אפיה במקום טיגון -
להוסיף לתערובת הלביבות מעט שמן לרסס שמן על נייר אפייה, ולהכין לביבות בידיים משומנות לרסס את הלביבות בספרי שמן 
 במדף השני מלמטה לאפות 20 דקות עד הזהבה של החלק התחתון להוציא ולרסס בספרי שמן או למרוח בעזרת מברשת מעט שמן להפוך ולהחזיר לתנור לעוד 15 דקות עד הזהבה מלאה.
*שמן איכותי - לטיגון עמוק מומלץ שמן תירס, קנולה או חמניות, בשל חומצות השומן שלהם המאפשרים חימום לטמפרטורה גבוה, שמן סויה לא מומלץ לטיגון
*אחסון שמן -  להארכת חיי המדף של השמן ולצמצם את התחמצנותו, מומלץ לאחסנו במקום חשוך. ולהימנע מחדירת אוויר, על ידי שמירה על פקק סגור.
*טמפרטורה השמן - חשוב לטגן בטמפרטורה הנכונה. כשהשמן חם מדי, המזון יישרף מבחוץ ולא יתבשל מבפנים. כשהשמן אינו חם מספיק המזון סופג הרבה שמן ולא יהיה קרספי .לבחינת טמפרטורה נכונה אני נוהגת לטבול כף עץ  בשמן  אם השמן מבעבע סביבה, סימן שהשמן בחום המתאים.
*טמפרטורת המזון - לא מומלץ לטגן מזון קר מהמקרר בכדאי לא לקרר את השמן.
הוציאו מזון כשעה עד שעתיים מהמקרר שהמזון יגיע לטמפרטורת החדר לפני הטיגון
*טיגון בשמן עמוק - טיגון בשמן עמוק עדיף על שמן רדוד כי בהכנסת המזון לשמן עמוק המזון סופג פחות שמן.
*גודל המזון - בטיגון המזון בחתיכות גדולות נספג פחות שמן במזון המטוגן. כשמטגנים מזון החתוך להרבה חתיכות קטנות, מגדילים את שטח הפנים של המזון ויותר שמן נספג. לכן עדיף לחתוך את המזון לפחות חתיכות ושתהיינה גדולות יותר.
*צריכים להוסיף שמן בזמן הטיגון? הוסיפו שמן לאט בזילוף כל פעם בכדאי שטמפרטורה השמן לא תרד בבת אחת המזון יספוג יותר שמן 

*גזר בטיגון - הכניסו לשמן חתיכת גזר טרי בתחילת הטיגון והחליפו מדי פעם במהלך הטיגון. הגזר עוזר בהאטת קצב התחמצנות השמן ועוזרים בשמירת איכותו.
*מחזור השמן
- רצוי לא לחמם שמן פעמיים שימוש חוזר בשמן מחומצן המכיל חומרים מזיקים, אבל עם בכל זאת נאלצים לעשות זאת יש צורך לסנן ולשמור את השמן במקרר.
מתכונים מופחתי שמן 


     
לביבות עדשים ובטטה אפויות         טיפ לטיגון בצל ללא שמן 
צ'יפס ללא שמן 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה