7.12.16

אפוי זה שפוי -סופגניות


במסגרת המעבר לאפוי ושפוי משתפת במתכון של   של חן שוקרון (שירלי נמש מהבלוג הנפלא מתוקים שלי
מיני ספוגניות סוכר וקינמון שטעמתי אצל חברה. היה טעים מאד והוזמנתי להכין לגן של הנכדים סופגניות החלטתי להכין אותן. לאחר שמשהי העבירה תובנות שלה למתכון החלטתי לבדוק ולראות אך יצא לי לפני ההכנה בגן.
בקערת המיקסר ערבלתי את החומרים הרטובים - הביצה, הסוכר והחלב. הוספתי  השמרים, ורק 2 כוסות  קמח. כשנוצר בצק הוספתי חמאה מומסת (במקור מוספים קוביות חמאה ובהדרגה ) ולשתי במהירות גבוהה עד שנוצר בצק רך, דביק ונוזלי. לשתי במשך כ7 דקות. הוספתי את יתרת הקמח ומלח , ולשתי במהירות נמוכה כעשר דקות עד שהבצק רך וחלק . שמנתי קערה בספרי שמן גלגלתי את הבצק בקערה שיהיה מצופה בשמן כיסיתי את הקערה בניילון והנחתי להתפחה במקום חמים עד שהכפיל את עצמו (כשעה בתנור שחומם ל50 מעלות וכובה תרם הכנסת הקערה עם הבצק)
כשתפח העברתי למשטח רידדתי לעובי של אחד וחצי ס"מ וקרצתי בחותכן עוגיות משונן בגודל של 5 ס"מ . יצאו כ40 סופגניות .
תוך הכנה החלטתי חלק קטן לרדד דק יותר חתכתי לעיגולים על מחצית מהעיגולים שמתי רבע כפית קונפיטורת תאנים כיסיתי בחלק שני והידקתי בקצוות ועגלתי ביד.
חלק קטן מהבצק הנכדה גלגלה לכדורים קטנים והחביאה בפנים קוביית שוקולד .
 את הסופגניות הנחתי בתבנית מרופדת בניר אפיה, התפחתי כחצי שעה
אפיתי כ20 דקות בתנור חם .כשיצא מהתנור גלגלתי בחמאה ובסוכר וקינמון 
המסקנות שלי .הבצק מעולה ונח לעבודההסופגניות עם הריבה והשוקולד היו מאד מוצלחות לצערי לא צלמתי אותן, הורגש לנו עודף סוכר בציפוי. הסופגניות טעימות טריות מזכירות לחמניה מתוקה. כאלה שנשארו לילה בכיסוי מתאים,היו יבשות וחימום במיקרוגל או בתנור לא הטבו עימם. שרדו היטב הקפאה, הפשרה בחום החדר וחימום קל במיקרוגל.


 
לפינת העתק הדבק של המתכון

מיני סופגניות סוכר וקינמון אפויות

המרכיבים (לכ-90-100 סופגניות קטנות בקוטר 3 ס"מ):
אני הכנתי עם חותכן 5 סמ יצאו לי 30 מיני סופגניות + עשר עם ריבה/שוקולד
1 ביצה בגודל L
1/4 כוס (50 גרם) סוכר
1 כוס (240 מ"ל) חלב חם
1 כף שמרים יבשים
1 כפית מלח
2 כפיות תמציות וניל
4 כוסות (560 גרם) קמח
120 גרם חמאה חתוכה לקוביות קטנות אני המסתי חמאה
לציפוי:
150 גרם חמאה מומסת השתמשתי רק ב100 גר חמאה
1 כוס (200 גרם) סוכר + 2 כפיות קינמון נשאר לי  כרבע  כוס
אופן ההכנה:
  1. בקערת המיקסר טורפים יחד את הביצה והסוכר. מוסיפים את החלב החם, השמרים, המלח בשלב זה לא הוספתי מלח והווניל ומערבלים היטב עד להמסה של השמרים. מוסיפים רק 2 כוסות קמח (מחצית מסך הכמות) ובעזרת וו הלישה לשים את התערובת.
  2.  מגבירים את מהירות המיקסר לבינונית ובהדרגה מוסיפים את קוביות החמאה. אם החמאה לא רכה, אפשר לרכך כל קובייה בעזרת הידיים לפני שמוסיפים אותה לקערה. ממשיכים להוסיף את כל כמות החמאה. (במידה והחמאה לא נטמעת היטב, עוצרים את פעולת המיקסר ובעזרת כף מסייעים להטמעה).כאמור השתמשתי בחמאה מומסת וערבלתי כ7 דקות
  3. מוסיפים את יתר כמות הקמח, בשלב זה הוספתי את המלח  וממשיכים את פעולת המיקסר במהירות נמוכה, עד שהבצק נפרד מדפנות הקערה ונמשך כלפי מעלה על וו הלישה. ממשיכים ללוש עוד כמה דקות נוספות עד שהבצק הופך לחלק וגמיש. בשלב זה לשתי כ10 דקות במהירות נמוכה
  4. מעבירים את הבצק לקערה נקייה. יוצקים מעליו כמות קטנה של שמן ומגלגלים את הבצק כך שישומן מכל צדדיו. מכסים את הקערה בניילון נצמד ומתפיחים במקום חמים כשעה וחצי עד שהבצק מכפיל את נפחו.
  5. כשהבצק תפח מעבירים אותו למשטח נקי (אין צורך לקמח או לשמן את המשטח). מרדדים אותו לעלה בעובי של כ-1.5 ס"מ וקורצים בעזרת חותכן עוגיות עיגולים בקוטר של כ-3 ס"מ. מניחים את הסופגניות הקרוצות בתבנית אפייה מרופדת בנייר אפייה במרווחים, ומתפיחים כ-25 דקות. בינתיים מחממים את התנור ל-200 מעלות. אחרי 25 דקות של התפחה, מכניסים לתנור ואופים כ-8-10 דקות, או עד שהסופגניות הקטנות משנות את צבען לזהוב בהיר.
  6. מוציאים מהתנור וטובלים כל סופגנייה בעודה חמה בחמאה המומסת ומיד בקערת הסוכר והקינמון.

מניחים בצלחת הגשה ומצננים מעט
תהינו חברים יום טוב


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה