28.12.16

מעדנים רבותי, מעדנים לא משובחים...

מודעות לחשיבה על אכילה בריאה עולה עם השנים ואנו רואים אין סוף חברות המצטרפות מנסות להעשיר את המזונות להפחית מלח ובעיקר סוכר.  לאחרונה יש טרנד של הורדת כמות הסוכר במעדנים ומאכלים בעיקר לילדים ואף השר הבריאות יעקב ליצמן להפחית את השומן והסוכר במוצרי המזון
מעדני החלב הם חלק בלתי נפרד מהתזונה שלנו ובעיקר של ילדינו, האם הם בריאים ?
ואכן בשוק יש שהרבה חברות מייצרות מעדנים ב 0% -3% שומן ויש הפחתה בסוכר.
אבל עליה וקוץ בה. בחברת השפע מחפשות היצרנות להגדיל את הצריכה ולפנק אותנו במוצרים חדשים וטעימים. והבריאות? כנראה משנית.
לפני כשנה תנובה יצרה למעדן שוקולד טעים,
YOLO. מעדן שמיועד למבוגרים עם שוקולד אמתי (כן, טעמתי, כבד אבל טעים ואני לרב לא אוהבת מעדנים, מעדיפה יוגורט טוב ואפילו גיל או אשל)  המעדן במשקל 120 גרם ומכיל 176 קלוריות 22.7 גרם סוכר  ו9.6 גר' שומן.

מימין: יולו שוקולד חלב עם 217 קלוריות, 22.7 גרם סוכר ו-9.6 גרם שומן לגביע של 123 גרם.
משמאל: יולו גנאש הפיצפון עם 194 קלוריות, 5.9 גרם סוכר ו-17.6 גרם שומן, לגביע של 45 גרם(צילום: מירב קריסטל)
מעדן שהוא עליית מדרגה בטעם בשומן ובסוכר. אבל בתנובה לא הסתפקו בכך וכעט יצרו מעדן חדש, שעוד בטרם הגיע לשווקים כבר עברנו שטיפת מוח פרסומית, זהו מעדן שהוא בעצם גנאש שוקולד, המכיל כ 39% שומן ו6 כפיות סוכר לגביע קטן (רק 40 גרם לעומת 120 הרגיל) .
אתם הבנתם את זה? ככה דואגים לבריאות הציבור.
מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב בתכנית חיסכון בערוץ 2 ואמר: "כשחברות המזון מצפצפות עלינו, אנחנו הנאמנים של הצרכנים. אני חושב שזה באמת חמור מאוד. היום כשאנחנו יודעים מה המשמעות של הסוכר והשומן הרווי". אישית מחרימה מוצר זה, ואפילו שוקלת להחרים שוב את תנובה(שנתיים לא נכנסו מוצרי תנובה ושטראוס לביתי-קשה אבל מוזיל ואפשרי גם בבית שצורך מוצרי חלב)
והדיאטנית הבית מבקשת להתייחס למעדנים כממתק. כן ממתק! ממתק כמו גלידה עם מעט ערכים נוספים. ולדוגמה בשורת שוקולד(4 קוביות) מכילות כ100 קלוריות , 2 כפיות סוכר ו7 גרם שומן.
זכרו
"אנשים מתים מצריכה עודפת של סוכר שומנים ומלח"

לעוד כתבות בנושא:



אישית מעדיפה להגיש פינוק שכזה. טבעי וטעים
חג מואר ובריא לכולנו 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה